Şerefnur ÖZTÜRK

Ankara Numune Eğitim ve Araştırma Hastanesı, 1. Nöroloji Kliniği, Sıhhiye, ANKARA

Anahtar Kelimeler: sürekli tıp eğitimi, sürekli profesyonel gelişim

Özet

Bilimsel Zemin: European Federation of Neurological Societies (EFNS)'nin Continuous Medical Education (CME) Sürekli Tıp Eğitimi (STE) için çalışma grubunun daha önce yapmış olduğu çalışmalarda Avrupa nöroloji eğitiminde önemli farklılıklar olduğu ve nörologların STE ihtiyaçlarının yaygın olduğu bulunmuştur. Globalizasyon, bilimsel buluşların hızlı değişimi, yayılımı ve yeni bilgilerin birikimi bu ihtiyacı daha da artırmıştır. Bilgi, pratik ve sanattaki gelişmelerin pratikteki nöroloğa transferinde ülkeler ve kurumlara göre değişen problemler vardır. Son yıllarda CME'den Continuous Professional Development (CPD) - Sürekli profesyonel gelişim (SPG)'e geçiş yaşanmaktadır.
Metod: Sürekli Profesyonel Gelişim (SPG) profesyonellerin potansiyellerini artırma, geliştirme özelliği taşıyan ve ayrıca hastaların gereksinimleri ve ulusal sağlık sisteminin öncelikleri ile de uyuşan, bütün bireyler ve ekipler için yaşam boyu öğrenme süreci olarak tanımlanmıştır. SPG etkin klinik pratik için gerekli beceri ve bilgileri öğrenme ve devam ettirmek için oluşturulan yaşam boyu süren bir prosesin integral bir parçasıdır ve SPG uzmanlık eğitimi performansında belli bir standart ve stabilizasyonu devam ettirmeye, ideali oluşturmaya yönelik bir süreçtir. STE bazı ülkelerde zorunludur.
Sonuç: Her ülke kendi sağlık sistemine uygun CME ve CPD programını geliştirmelidir.